MŰSOR Piazzolla: Oblivion Vivaldi: A négy évszak – Nyár (3. tétel) Zubitsky: Omaggio ad Astor Piazzolla Astor Piazzolla – V. Zikin: Libertango Dvořák: 8. Szláv tánc Op. 46 Prokofjev: Klasszikus szimfónia – Gavotte Bizet: Carmen Habanera Bartók: Román népi táncok
KÖZREMŰKÖDIK Demeniv Mihály (harmonika)
VEZÉNYEL: Farkas Róbert
MŰSORVEZETŐ: Székely Edit
Hangversenyünk főszereplője már nem először szerepel az Unokák és nagyszülők hangversenyein. Demeniv Mihály harmonikán játszik, közel 10 évvel ezelőtt ezzel a hangszerrel nyert a fiatal muzsikusok televíziós tehetségkutató versenyén. Azóta már a magyar zeneoktatás legmagasabb szintű intézménye, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára. A harmonikáról azt szokták mondani, hogy táskába csomagolható orgona, hiszen ugyanolyan módon képezi a hangot: egy nagy levegőtartályból a nagy nyomású levegő kis sípokba áramlik és ezzel megszólaltatja azokat. Demeniv Mihály hangversenyein mindig kitüntetett helyen szerepel Astor Piazzolla, Argentína leghíresebb zeneszerzője, aki hazájának nemzeti táncát, a tangót állította minden művének középpontjába, a harmonika pedig éppen ennek a táncnak a legjellegzetesebb megszólaltatója. A hangverseny műsorában megszólalnak más népek táncai is, nagyon érdekes lesz összehasonlítani ezek ritmus- és dallamvilágát. A hangverseny műsorát zenekarunk újonnan kinevezett vezető karmestere, Farkas Róbert vezényli, aki a budapesti Zeneakadémián kezdte karmesteri tanulmányait, majd Berlinben fejezte be és azóta Németország több operaházában és zenekarok hangversenypódiumán vezényel.
Gaetano Donizetti
LA FILLE DU RÉGIMENT
Comic opera in two acts, in French, with spoken dialogues in Hungarian, with Hungarian, English, and French subtitles
Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.
"Az improvizációval és interaktivitással fűszerezett, porcukor illatú estén felülünk az érzelmi hullámvasútra, és hősünkkel együtt fejest ugrunk egy különös kalandokkal…