Terence Blanchard: Fire Shut Up In My Bones / MET - FSZ
A zeneigazgató, Yannick Nézet-Séguin vezényletével megszólaló alkotás a New York Times neves újságírója, Charles M. Blow memoárján alapul, az előadás két rendezője pedig James Robinson és Camille A. Brown lesz: kettejük tehetségét a 2019-20-as évad csúcspontját jelentő Porgy és Bessből is ismerhetjük már.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Terence Blanchard: Fire Shut Up In My Bones A Met új produkciója
Vezényel: Yannick Nézet-Séguin
Szereplők: Sors/Magányosság/Greta: Angel Blue Billie: Latonia Moore Charles: Will Liverman
Közreműködik: a Metropolitan Opera Ének- és Zenekara
Alkotók: koreográfus: Camille A. Brown díszlet: Allen Moyer jelmez: Paul Tazewell fény: Christopher Akerlind vetítés: Greg Emetaz rendező: James Robinson, Camille A. Brown
Történelmi jelentőségű - ez a megjelölés már előre megilleti a produkciót, hisz a Grammy-díjas jazzmuzsikus, Terence Blanchard műve lesz az első afroamerikai komponista által szerzett opera a Met színpadán. A zeneigazgató, Yannick Nézet-Séguin vezényletével megszólaló alkotás a New York Times neves újságírója, Charles M. Blow memoárján alapul, az előadás két rendezője pedig James Robinson és Camille A. Brown lesz: kettejük tehetségét a 2019-20-as évad csúcspontját jelentő Porgy és Bessből is ismerhetjük már.
Kezdetben volt egy önéletrajzi visszaemlékezés tele érzékeny, nehéz és fájdalmas témákkal, hiszen a politikai publicistaként elismert Blow gyermekkorának és felnőtté válásának történetében a szegénység, a diszkrimináció, de a szexuális abúzus és a fekete férfi-identitás problémaköre is jócskán szerephez jutott. Ez a 2014-es memoár ihlette meg azután a jazztrombitásként és zeneszerzőként egyaránt méltán ünnepelt Terence Blanchard, valamint ugyancsak afroamerikai librettistája, a filmrendezőnő Kasi Lemmons fantáziáját: közös operájuk világpremierjére 2019-ben St. Louis-ban került sor. Az ősbemutatón merészségéért, de éppígy erőteljes és hatásos fogalmazásmódjáért is lelkesen üdvözölt mű most villámsebesen érkezik el a Metbe, ahol az intézmény majd' 140 éves története során eddig még sosem volt példa „fekete” zeneszerzőjű opera bemutatására. A főszerep az Akhnaten című Glass-opera világközvetítéséből már ismerős, nagy tehetségű fiatal baritoné, Will Livermané lesz, s oldalán ott találjuk majd a már említett - és Grammy-díjjal is elismert - Porgy és Bess-produkció két csodáját, Angel Blue-t és Latonia Moore-t is.
A Metropolitan Opera Live in HD közvetítések partnerünk, a Cikánek Management közreműködésével valósulnak meg.
A társas-játékban a közönség is aktív részesévé válhat párkapcsolatainkról szóló forgatókönyvek alakulásának. Szokásos zsákutcák kelnek életre, és az improvizációs jelenetek segítségével, görbetükrön keresztül sírva-nevetve láthatunk rá önmagunkra.
Célunk: közösen alkotva, játszva, nevetve, szórakozva tanulni magunkat, egymást.
Az egyszerű sofőr, Schneider Mátyás fuvarozási vállalkozása hirtelen nagyon sikeres lesz. A család gyorsan meggazdagodik, egy nagy villába költöznek és tulajdonképpen azt sem tudják, hogy mihez kezdjenek rengeteg pénzükkel. A feleség úgy gondolja, hogy mint minden gazdagnak, nekik is jár egy lakáj, így aztán szerződteti Hyppolitot, aki elkezdi rákényszeríteni az egyébként egyszerű családra azokat a szokásokat, amelyeket az arisztokrata családoknál látott. A legrémesebb számukra talán az Operába járás, amit az összes családtag a pokolba kíván. Emellett persze szerelmi szál is van a történetben. Nagy András, akiről csak a történet végén derül ki, hogy arisztokrata és aki a lány apjának cégénél dolgozik, szerelmes Schneiderék lányába, Terkába. A lánynak is tetszik a férfi, de Schneiderné inkább a bájgúnár, semmittevő dendihez, Makács Csabához akarja feleségül adni, mert ő a társadalmi ranglétrán feljebb helyezkedik el.
A történet megmutatja, hogyan keverednek össze a társadalmi és a kényszerűségből erőltetett szerepek, a státuszok és a valódi értékek, és aki nevetséges, az hogyan lesz még nevetségesebb.