A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak az élén, mint Giuseppe Sinopoli, Bernard Haitink, Fabio Luisi és Christian Thielemann.
Herczku Ágnes és Nikola Parov a magyar népzenei, világzenei élet megkerülhetetlen személyiségei. Műsorukban Herczku Ágnes legújabb albumának dalai mellett az aranylemezes, többszörös Fonogram-díjas szerzőpáros saját szerzeményei, világzenei feldolgozásai szerepelnek.
A teljes két felvonásos mesejáték, egyedülálló az országban. Nagyszínházi önmagában forgó díszlettel,
szemkápráztató jelmezekkel. Az igazi, a bábkészítő által engedélyezett 2 méteres Süsüvel, eredeti
újrahangszerelt zenével.
Színikritikusok Díja 2012: A legjobb gyerek- és ifjúsági előadás
Zalán Tibor: SZAMÁR A TORONY TETEJÉN
élő-zenés mesejáték bábokkal 6-15 éveseknek
Marc Chagall képeinek ihletéséből
A zenész-tudós Agócs már középiskolásként érdeklődött a tradicionális kultúrák iránt. Amellett, hogy tekintélyes mennyiségű népzenei gyűjtést végzett, évtizedek óta foglalkozik népzenei és néptáncrendezvények szervezésével, a népi kultúra legkülönbözőbb korosztályoknak szóló oktatásával.
Kettő az egyben - SZÍNPAD:ON + Tandem - Ernő és Kálmán - egy 70 éves barátság történetei
Az Itt és Most nem csak társulat, hanem közösség is, rengetegen járnak hozzánk imprózni - ez nagy erőt ad nekünk, végtelenül inspiráló ennyi sokoldalú emberrel együtt dolgozni és játszani.
A kert a modern festészet fontos témája, ihlető forrása. A londoni Royal Academy of Arts 2016-os kiállítása mintegy 120 remekmű segítségével mutatja be e közkedvelt motívum szerepét, alakváltozásait az 1860-as évektől az 1920-as évekig, az impresszionizmustól az avantgárdig.
Katolikus pap, és egyben mentálhigiénés szakember előadásai meglehetősen tág témakörben mozognak, érintik a spiritualitást és a társadalomtudományokat. Nem csak látni és hallgatni kellemes élmény őt, olvasni is jó. Szakmai tudása megalapozott, könnyeden beszél fajsúlyos témákról kötetlen stílusban, előadásai szórakoztatóak, mindemellett nagyon elgondolkodtatóak.
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.
William Shakespeare szelleme most megjelenik a Spinoza Színházban és Lackó Gábor szellemes ajánlatot tesz az angol drámaírónak arra, miként kellene kettejüknek együtt átírni a művet ahhoz, hogy A velencei kalmár megszabaduljon az antiszemitizmus – talán félreértésből rátapadt – vádjától.
Bernard Slade 1975-ben írta Jövőre veled ugyanitt című vígjátékát, amelyet Tony-díjra jelöltek, majd a filmadaptációjáért az Oscar-jelölést is begyűjtötte. A darab több mint 1400 előadást ért meg a Broadwayn, a világ több országában is bemutatták.