• Program


    Fellélegzés #21 – Liszt

    Fellélegzés #21 – Liszt

    A Fesztivál Akadémia Budapest záró koncertjén mindkét Lisztet elénk állítják, így megtapasztalhatjuk, hogy az 1854-es Tassót, és a 2. Mefisztó-keringőt. A koncert második felében az Amadinda ütőegyüttes előadásában elhangzó két darab a 20. század második feléből származik.

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: Sunday, August 30 2020 8:30PM

    Fellélegzés #21 – Liszt

    Műsor

    Liszt: Tasso – Lamento e Trionfo (szerzői négykezes átirat)
    Liszt: 2. Mefisztó-keringő (szerzői négykezes átirat)
    Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)

    Reich: Mallet Quartet
    Bryers: One last bar then Joe can sing
    Amadinda ütőegyüttes: Bojtos Károly, Holló Aurél, Rácz Zoltán, Váczi Zoltán
    Vendég: Sirokai Mátyás (ütőhangszerek)

    Liszt életművének megítélése szempontjából a zongoristák többnyire két csoportba sorolhatók: a „virtuózok” a korai és középső korszak darabjait kultiválják, de a kései Liszt aszketikus stílusával nem tudnak mit kezdeni, a „modernisták” ugyanakkor éppen fordítva: a kései darabokat részesítik előnyben, és hajlanak rá, hogy a népszerű Lisztet lenézzék. Klukon Edit és Ránki Dezső kívül – vagy inkább felül – áll ezeken a csoportokon: számukra Liszt a maga egészében meghatározó. A Fesztivál Akadémia Budapest záró koncertjén mindkét Lisztet elénk állítják, így megtapasztalhatjuk, hogy az 1854-es szimfonikus költemény, a tragikus sorsú költőnek emléket állító Tassót, és a kései, disszonáns 2. Mefisztó-keringőt valójában sokkal több köti össze, mint ami szétválasztja őket. A koncert második felében az Amadinda ütőegyüttes előadásában elhangzó két darab a 20. század második feléből származik, és szoros szellemi rokonság fűzi őket össze. Steve Reich (1936), az amerikai minimalizmus kulcsfigurája 2009-ben az Amadinda ütőegyüttes 25. születésnapjára komponálta Mallett Quartet című, két marimbát és két vibrafont használó darabját, amelyben varázslatos ritmikai struktúrák mögött (alatt/fölött?) lenyűgöző harmóniák és ellenpontszerkezetek bomlanak ki. Az angol Gavin Bryars (1943), aki rövid ideig Steve Reich együttesében is játszott, 1994-ben komponálta a One last bar then Joe can sing című kompozíciót (a legendás Nexus ütőegyüttes számára), és saját elmondása szerint olyasféle kifinomult kamarazenét szeretett volna létrehozni a műben, amely a vonósnégyes műfajára jellemző.

    Our offer


    A nagy szerepeink Varázslatos musical gálakoncert Budapesten a Városmajori Szabadtéri Színpadon!

    1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

    Budavári Palotakoncert 2025 – Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország Idén 11. alkalommal, augusztus 1-én és 2-án ismét megrendezésre kerül a Budavári Palotakoncert! A Budai Vár Oroszlános udvarának festői környezetében felcsendülnek a hazai és az egyetemes operettirodalom legnépszerűbb dallamai, legendás zeneszerzőink romantikus duettjei, varázslatos együttesei és vérpezsdítő táncai!

    Suggestions


    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016