A szépséges Hamupipőke – galamb-barátai segédletével – elszökik az udvari bálra, ahova mostohája és mostohatestvérei is igyekeznek. Délceg táncosa, a herceg oldalán észre sem veszi, hogy repül az idő… Szélsebesen nekiiramodik hát, hogy előbb érjen haza, mint mostohaanyja, ám cipellője beleakad a palota lépcsőjébe… A hercegnek nincs többé maradása… Minden házba bekopogtat, hogy a kecses cipellő bájos gazdáját megtalálja, s feleségül kérje…
Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok.
A provokatív, ironikus, rendkívül népszerű stand up comedy igazi felszabadító effektussal él. Akik már látták, állítják, hogy a két nem közötti megértés és elfogadás útját indítja el. Valami megváltozik előadás után, ha más nem is, a kommunikáció mikéntje bizonyosan. Megnyílik egy olyan érzékelési tartomány, amely addig zárva maradt.