• Tytuł


    MOZART NAP 4.: 'Gran Partita’  B-dúr szerenád fúvósokra ( Concerto Budapest szervezésében )

    MOZART NAP 4.: 'Gran Partita’ B-dúr szerenád fúvósokra ( Concerto Budapest szervezésében )

    Vezényel: Takács-Nagy Gábor  więcej

    Nincs aktuális előadás

    Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

    Last event date: niedziela, 1 Marca 2020 14:30

    Mozart-nap 4.: Gran Partita

    Mozart: B-dúr szerenád fúvósokra ('Gran Partita’), K.361           

    Vezényel: Takács-Nagy Gábor

    Közreműködnek:
    Rózsa Gerda, Ella Dániel oboa, Klenyán Csaba, Puha György - klarinét,
    Pápai Ákos, Salamon György - basszetkürt,
    Stefán Zsófia, Beleznai Anna - fagott,
    Tóth Bálint, Hamar Máté, Kocsis A. Zsolt, Varga Hunor - kürt,
    Buza Vilmos - nagybőgő

     
    Mozart-nap 4.: Gran Partita

    Wolfgang Amadeus Mozart: B-dúr szerenád (Gran Partita), K 361

    A mű keletkezését a Mozart-műjegyzék első összeállítója, Ludwig von Köchel még 1780-ra, Mozart salzburgi tartózkodásának utolsó időszakára datálta. Ennek a besorolásnak egyértelműen ellentmond a klarinétok és kiváltképp a ritkaságszámba menő basszetkürtök szereplése a partitúrában: akkoriban ezeknek a hangszereknek egyikére sem számíthatott Mozart Salzburgban. Alfred Einstein már későbbi időbeli elhelyezést javasolt, 1781 tavaszát-nyarát, Mozart bécsi letelepedésének első hónapjait. A legújabb kutatások azonban azt az álláspontot képviselik, hogy a B-dúr szerenád még ennél is későbbi kompozíció.

    A „Gran partita” felirat a szvitszerű felépítésre, hét tétel egymásutánjára, s talán a darab nagyobb terjedelmére utal. Érdekes, hogy Mozart e tételek némelyikében más műveinek témáihoz nyúlt vissza; a hetedik tétel, a záró rondó főtémájában például egy gyermekkori kompozícióhoz, a 9 évesen, 1765-ben, Londonban írott négykezes C-dúr zongoraszonátához. A B-dúr szerenád hatodik, variációs tétele a Mannheimban komponált C-dúr fuvolanégyes Andantinójával egyezik, de itt nem dönthető el egyértelmen, hogy a fuvolanégyes keletkezett korábban.

    A változatosság igénye fontos szempontot képvisel az ilyen sok tételes, terjedelmes kompozícióban. A karakter-változatosság elvét tükrözi már a hét tétel egymásutánja is: a nyitó allegrót menüett-tétel követi, majd adagio, utána újabb – második – menüett; ezután újabb lassú tétel, majd a fuvola-kvartettből átültetett variációs andante, s végül gyors záró rondó. A kontraszt és változatosság elvét elégítik ki ezen felül a több-triós menüettek is, amelyek jellegzetesen a szerenád- és divertimento-műfaj tételtípusai közé számítottak régtől fogva.

    Meglepő kontraszt-effektussal találkozunk az ötödik tételben, az Esz-dúr hangnemű Adagióban. A tételt megszakító c-moll Allegretto, sietős tempójával, burleszkszerűen szaporázó fagott-basszusaival és „török-induló”-hangjával mintha az égből pottyant volna ide hirtelen, hogy egyszeriben megkérdőjelezze az Adagio elégikus áhitatát.

    Nasza oferta


    A Keep Floyding Magyarország és a régió legsikeresebb Pink Floydot játszó csapata. A zenekar több mint 20 éves fennállása alatt – folyamatosan fejlődve – újabb és újabb helyszíneket hódított meg a Floyd zenéjéhez való alázatos hozzáállásával, zenei hitelességével, hangzás- és látványvilágával.

    zenés party két részben

    Proponujemy również


    Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.

    Molnár Ferenc vígjátéka egy furcsa szerelmi négyszög története ironikus, szívfacsaró mese.

    40 évvel első szegedi előadása után visszatér az István, a király!

    Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
    pozostało czasu:
    00:00

    pozycji w koszyku

    suma:


    Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016