• Program


    Current events




    Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

    A Lear a szeretethiány és szeretetéhség drámája. A sóvárgásé, hogy szerethessünk és szeretve legyünk. Ez hatja át minden szereplő életét. Elsőként mindjárt a címszereplő királyét, aki számára rémisztően új ez a hiány, mert sziklaszilárdságú bizonyossága a kölcsönös szeretettségben épp a szemünk láttára lett semmivé. Glosterét, aki azt hiszi, kitörölhető fattyú fia (Edmund) emlékeiből a mellőzött gyermekkor, és család-egyesíthető báty és fivér. Alban hercegét, akiből asszonya (Goneril) csalárdsága láttán úgy szivárog ki a szerelem, mint ökölbe szorított ujjaink közül a homok. Az egyetlen boldog Reganét, aki majd ezzel a boldogsággal, férje, Cornwall halálával fizet a Gloster ellen elkövetett merényért. Kentét, aki a jó szolga megtestesítőjeként ezredszer is visszatér, hogy száműzve, megtagadva, álruhában kövesse a Gazdát, Leart, s csak kicsivel élje túl, amikor annak szíve örökre megáll. A pártütő fattyúét, aki saját testvére által megsebezve, ajkán „Edmund mégis szeretve volt” sóhajjal adja ki a lelkét. A testvérpárbajból győztesen kikerülő Edgarét, aki mindvégig kétségbeesve figyeli korábban szerető apjuk indokolatlan elhidegülését. S végezetül a legkisebb lányét, Cordeliáét, aki negédes szavak helyett tetteivel akar szeretni. Zabolázatlanul, lázadón, öntörvényű szeretetnyelven, amihez Lear számára nincs olvasat.

    Így lesz „a többi néma csend”. De ez már újra a Hamlet, egy másik Shakespeare.

    Táncolják:

    Lear király – Csetényi Vencel
    Kent gróf – Czár Gergely
    Gloster gróf – Pataki András
    Edgar, Gloster fia – Vincze Lotár
    Edmund, Gloster törvénytelen fia – Francesco Totaro
    Alban fejedelem, Goneril férje – Kiss Róbert
    Cornwall fejedelem, Regan férje – Füzesi Csongor

    Goneril, Lear lánya – Bocsi Petra
    Regan, Lear lánya – Diletta Savini
    Cordelia, Lear lánya – Miriam Munno
    Lear feleségének szelleme – Letizia Melchiorre
    Vérbanyák – Diletta Ranuzzi, Desirée Bazzani, Nyeste Adrienn

    Zene
    John Dowland: Flow my tears, In darkness let me dwell, Preludium, What if a day, Phantasia
    Henry Purcell: O let me weep, Cold song, Remember not ’Lord’ our offences, Dido’s lament

    Alkotók

    Zenei munkatárs – Dobri Dániel
    Zenei effektusok – Hrencsjár Alex
    Animáció – Zengo
    Dramaturg – Szokolai Brigitta
    Fény – Szabó Dániel
    Jelmez – Bianca Imelda Jeremias
    Díszlet – Juronics Tamás
    Szcenikus – Tóth Kázmér
    Díszlet kivitelezés – Scabello
    Koreográfus asszisztens – Nier Janka
    Koreográfia: a Társulat
    Rendező: Juronics Tamás

    Juronics Tamás – művészeti vezető
    Pataki András – igazgató

    16 éven felülieknek ajánljuk!

    AZ ELŐADÁS HOSSZA KB. 1 ÓRA 45 PERC, EGY SZÜNETTEL.

    Suggestions


    Stephen, the king Levente Szörényi - János Bródy

    Pietro Mascagni / Ruggero Leoncavallo CAVALLERIA RUSTICANA / PAGLIACCI One-act operas in Italian, with Hungarian, English, and Italian subtitles

    Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016