• program


    Dato



    TÖRÉS/VONALAK
    /Kintsugi/

    A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság, valamint az egyszerűség dicsérete. A kintsugi nem más, mint az élet egyfajta gyönyörű metaforája.

    A zen buddhizmusban a wabi-sabi gyakorlata abban segít, hogy az érzékeken át éljük meg az életet, vegyünk részt benne úgy, ahogy történik, és ne foglalkozzunk a szükségtelen gondolatokkal. A mahájána filozófia értelmében ugyanis a valódi megértés nem érhető el szavakon és a nyelven keresztül, csakis nonverbális úton: ez a wabi-sabi, ami tulajdonképpen az ember primordiális kommunikációs eszközével, a testbeszéd révén érhető el. A wabi-sabi a testbeszéd művészi formája, a táncművészet által válik költészetté.

    A kintsugi filozófiája arra mutat rá, ahogy az ember a traumáiból, a gyászból, sérüléseiből felépülve – azokat nem a szőnyeg alá söpörve – új emberré válik. A kintsugi arra tanít, hogy nem érdemes óvatosan élni; A traumák az élet természetes részét képezik, amelyeket feldolgozva és beépítve erősebb, izgalmasabb személyiséggé válhatunk, miközben egyediségünket is ezek a törésvonalak hordozzák.

    A balett költői módon jeleníti meg az ember, valamint az emberi kapcsolatok lelki és érzelmi sérülékenységét és az elengedés szükségszerűségét. A kintsugi filozófiája, a törött tárgyak esetében, a törésvonalak mentén arany ragasztással őrzi a tárgy sérülésének történelmét, csodálatos és egyedi műalkotások formájában. A lelki és kapcsolati törések esetét tekintve, a „ragasztó anyagot”, az aranyat a szeretet és a művészetben rejlő kötőerő fejezi ki.

    Egerházi Attila

    ALKOTÓK
    Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
    Koreográfus asszisztens, betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
    Díszletterv: Dr. Yaron Abulafia
    Fényterv: Dr. Yaron Abulafia
    Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
    Produkciós vezető: Cselle Bence


    BESZÉLŐ TESTEK
    /Talking bodies/

    „A testbeszéd, a tánc az emberiség primordiális kommunikációs formája, önkifejezésre alkalmas eszköze. Előbb kommunikálunk testbeszéd révén, előbb táncolunk, mint ahogy beszélnénk. A testbeszéd, annak művészi megnyilvánulása, a tánc elementáris erővel megragadva, tömören fogalmazza meg a lényeget. Mellébeszélés nélkül hozza felszínre és jeleníti meg az ember bensőjében rejlő dolgokat.

    A táncművészet a testbeszéd művészi formája, mozgásköltészet. Olyan absztrakt nyelv, amely az élet konkrét dolgaira, jelenségeire világít rá. A táncos néma zenész, akinek a saját teste a hangszere, amely által láthatóvá teszi a megszólaló zenét és amellyel történeteket mesél el.

    Egy táncművész egyben sportoló, zenész, színművész és képzőművész. Ennélfogva, a táncművészet talán a legkomplexebb előadói műfaj.
    A balettet ennek a csodálatos művészeti ágnak és annak művelőinek, a táncművészeknek dedikáltam.”

    Egerházi Attila

    ALKOTÓK
    Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
    Betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
    Díszletterv: Egerházi Attila
    Jelmezterv: Andrea T. Haamer
    Fényterv: Egerházi Attila

    Első felvonás: 25 perc
    Szünet: 20 perc
    Második felvonás: 22 perc

    PÅ PLAKATEN


    Wolfgang Amadeus Mozart FIGARO LAKODALMA Vígopera két részben olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

    Wolfgang Amadeus Mozart A VARÁZSFUVOLA Daljáték magyar és német nyelven, magyar, angol, német felirattal

    Ha az unokája hajnali háromkor becsönget egy biciklit tolva, nagy hátizsákkal, hogy csak éppen erre járt, vajon mit tesz a…

    Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
    tilbageværende tid
    00:00

    enhed(er) i kurven

    total:


    Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016