• Program


    Current events



    TÖRÉS/VONALAK
    /Kintsugi/

    A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság, valamint az egyszerűség dicsérete. A kintsugi nem más, mint az élet egyfajta gyönyörű metaforája.

    A zen buddhizmusban a wabi-sabi gyakorlata abban segít, hogy az érzékeken át éljük meg az életet, vegyünk részt benne úgy, ahogy történik, és ne foglalkozzunk a szükségtelen gondolatokkal. A mahájána filozófia értelmében ugyanis a valódi megértés nem érhető el szavakon és a nyelven keresztül, csakis nonverbális úton: ez a wabi-sabi, ami tulajdonképpen az ember primordiális kommunikációs eszközével, a testbeszéd révén érhető el. A wabi-sabi a testbeszéd művészi formája, a táncművészet által válik költészetté.

    A kintsugi filozófiája arra mutat rá, ahogy az ember a traumáiból, a gyászból, sérüléseiből felépülve – azokat nem a szőnyeg alá söpörve – új emberré válik. A kintsugi arra tanít, hogy nem érdemes óvatosan élni; A traumák az élet természetes részét képezik, amelyeket feldolgozva és beépítve erősebb, izgalmasabb személyiséggé válhatunk, miközben egyediségünket is ezek a törésvonalak hordozzák.

    A balett költői módon jeleníti meg az ember, valamint az emberi kapcsolatok lelki és érzelmi sérülékenységét és az elengedés szükségszerűségét. A kintsugi filozófiája, a törött tárgyak esetében, a törésvonalak mentén arany ragasztással őrzi a tárgy sérülésének történelmét, csodálatos és egyedi műalkotások formájában. A lelki és kapcsolati törések esetét tekintve, a „ragasztó anyagot”, az aranyat a szeretet és a művészetben rejlő kötőerő fejezi ki.

    Egerházi Attila

    ALKOTÓK
    Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
    Koreográfus asszisztens, betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
    Díszletterv: Dr. Yaron Abulafia
    Fényterv: Dr. Yaron Abulafia
    Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
    Produkciós vezető: Cselle Bence


    BESZÉLŐ TESTEK
    /Talking bodies/

    „A testbeszéd, a tánc az emberiség primordiális kommunikációs formája, önkifejezésre alkalmas eszköze. Előbb kommunikálunk testbeszéd révén, előbb táncolunk, mint ahogy beszélnénk. A testbeszéd, annak művészi megnyilvánulása, a tánc elementáris erővel megragadva, tömören fogalmazza meg a lényeget. Mellébeszélés nélkül hozza felszínre és jeleníti meg az ember bensőjében rejlő dolgokat.

    A táncművészet a testbeszéd művészi formája, mozgásköltészet. Olyan absztrakt nyelv, amely az élet konkrét dolgaira, jelenségeire világít rá. A táncos néma zenész, akinek a saját teste a hangszere, amely által láthatóvá teszi a megszólaló zenét és amellyel történeteket mesél el.

    Egy táncművész egyben sportoló, zenész, színművész és képzőművész. Ennélfogva, a táncművészet talán a legkomplexebb előadói műfaj.
    A balettet ennek a csodálatos művészeti ágnak és annak művelőinek, a táncművészeknek dedikáltam.”

    Egerházi Attila

    ALKOTÓK
    Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
    Betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
    Díszletterv: Egerházi Attila
    Jelmezterv: Andrea T. Haamer
    Fényterv: Egerházi Attila

    Első felvonás: 25 perc
    Szünet: 20 perc
    Második felvonás: 22 perc

    Suggestions


    Bözödújfalu egy kis meseszerű hely, ahol békében megfér egymás mellett minden vallás és felekezet: katolikus, református, unitárius, görögkatolikus, zsidó és…

    Ha az unokája hajnali háromkor becsönget egy biciklit tolva, nagy hátizsákkal, hogy csak éppen erre járt, vajon mit tesz a…

    Shaw fanyar-szellemes példázata a férfi és a nő örök párviadaláról, Lerner és Loewe csodálatos dalaival az egyik legnépszerűbb musical. A…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016