• Program


    Current events



    Clara Schumann (1819–1896)

    Három románc zongorára és hegedűre, op. 22 (1853)

    Nr. 1 desz-dúr. Andante molto

    Nr. 2 g-moll. Allegre@o. Gyengéd előadással

    Nr. 3 B-dúr. Szenvedélyesen gyors

    Richard Strauss (1864–1949)

    Szonáta hegedűre és zongorára, Esz-dúr, op. 18 (1887)

    Allegro, ma non troppo

    Improvizáció. Andante cantabile

    Finálé. Andante – Allegro

    Szünet

    Karol Szymanowski (1882–1937)

    Mítoszok: Három költemény hegedűre és zongorára, op. 30 (1915)

    I.La Fontaine d’Aréthuse (Aréthusa forrása)

    II.Narcisse (Nárcisz)

    III.Dryades et Pan (Driádok és Pán)

    Maurice Ravel (1875–1937)

    II. szonáta hegedűre és zongorára, G-dúr (1923–27)

    Allegre@o

    Blues. Moderato

    Perpetuum mobile. Allegro

    Idegen kertekből

    Statisztikailag e műsor négy darabja rendkívül nagy különbségeket mutat, éppen ez adja a

    műsorösszeállítás vonzerejét. Mégis van egy összekötő szál is. A kompozíciókban közös, hogy alkotóik a

    maguk sajátos módján kiléptek a megszoko@ keretek közül, és ebben találtak inspirációt. Clara

    Schumann híres zongoravirtuóz volt, később pedig egy rendkívül tehetséges zeneszerző felesége; tőle

    számos gesztust és hangulatot átve@ – az 1853-ban keletkeze@ románcokban mindez jól hallható.

    Richard Strauss eközben éppen azon az úton járt, hogy jelentős hírnevet szerezzen magának hatalmas

    apparátusra írt, nagy ívű szimfonikus költeményeivel. Amikor 1887-ben befejezte hegedűszonátáját,

    fejében már o@ kavargo@ az az extázis, amelyet a Don Juan című szimfonikus költeményben

    megörökíte@ – ez is kétségtelenül kihallatszik a műből. Karol Szymanowskit ezzel szemben erősen

    megihle@ék az impresszionizmus színjátékai, különösen Claude Debussy zenéje, amiről az 1915-ben

    keletkeze@ három „Mítosz” meggyőzően tanúskodik. Az impresszionisták közé tartozo@ Maurice Ravel is;

    az 1937-ben befejeze@ hegedűszonátájában azonban egészen más irányba fordult – Amerikába és a

    blues felé. Nincs olyan alkotó szellem, aki pusztán önmagából merítene; mindenkinek szüksége van

    inspirációra – még ha az idegen kertekből is származik.

    Ekaterina Frolova

    Szülővárosában, Szentpéterváron, Antonina Kazarina tanítványaként kezdte meg hegedűtanulmányait a

    konzervatóriumban. Később Bécsbe költözö@, ahol Michael Frischenschlager irányításával folyta@a

    tanulmányait a Zene- és ElőadóművészeV Egyetemen, posztgraduális képzés keretében. További

    ösztönzést jelente@ek számára a Zakhar Bron, Igor Oistrach és mások által vezete@ mesterkurzusok.

    Számos versenyen nyert díjat, többek közö@ a weimari Louis-Spohr-versenyen (1998), a moszkvai

    Csajkovszkij-versenyen (2002), a bécsi Fritz-Kreisler-versenyen (2010) és az Osaka InternaVonal Music

    CompeVVon rendezvényén (2012). Szólistaként Európában, Oroszországban és Kínában is fellépe@

    különböző zenekarokkal. Emelle@ akjvan ápolja a kamarazenét is, például Vesselin Stanev

    zongoraművésszel vagy az általa társalapíto@ Vienna Vision Trio zongoratrió tagjaként. 2015 óta a Bécsi

    Staatsoper Zenekarának tagja, 2018 óta pedig a Bécsi Filharmonikusoké is. Egy 1755-ben készült Nicola

    Gagliano-hegedűn játszik.

    Suggestions


    For almost a quarter of a century, the Festival Orchestra’s program series for children has brought a high-quality classical musical…

    Tickets to their concert on 9 October sold out almost right away, so Andreas Vollenweider and his friends will return…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016