• Program


    Current events



    Clara Schumann (1819–1896)

    Három románc zongorára és hegedűre, op. 22 (1853)

    Nr. 1 desz-dúr. Andante molto

    Nr. 2 g-moll. Allegre@o. Gyengéd előadással

    Nr. 3 B-dúr. Szenvedélyesen gyors

    Richard Strauss (1864–1949)

    Szonáta hegedűre és zongorára, Esz-dúr, op. 18 (1887)

    Allegro, ma non troppo

    Improvizáció. Andante cantabile

    Finálé. Andante – Allegro

    Szünet

    Karol Szymanowski (1882–1937)

    Mítoszok: Három költemény hegedűre és zongorára, op. 30 (1915)

    I.La Fontaine d’Aréthuse (Aréthusa forrása)

    II.Narcisse (Nárcisz)

    III.Dryades et Pan (Driádok és Pán)

    Maurice Ravel (1875–1937)

    II. szonáta hegedűre és zongorára, G-dúr (1923–27)

    Allegre@o

    Blues. Moderato

    Perpetuum mobile. Allegro

    Idegen kertekből

    Statisztikailag e műsor négy darabja rendkívül nagy különbségeket mutat, éppen ez adja a

    műsorösszeállítás vonzerejét. Mégis van egy összekötő szál is. A kompozíciókban közös, hogy alkotóik a

    maguk sajátos módján kiléptek a megszoko@ keretek közül, és ebben találtak inspirációt. Clara

    Schumann híres zongoravirtuóz volt, később pedig egy rendkívül tehetséges zeneszerző felesége; tőle

    számos gesztust és hangulatot átve@ – az 1853-ban keletkeze@ románcokban mindez jól hallható.

    Richard Strauss eközben éppen azon az úton járt, hogy jelentős hírnevet szerezzen magának hatalmas

    apparátusra írt, nagy ívű szimfonikus költeményeivel. Amikor 1887-ben befejezte hegedűszonátáját,

    fejében már o@ kavargo@ az az extázis, amelyet a Don Juan című szimfonikus költeményben

    megörökíte@ – ez is kétségtelenül kihallatszik a műből. Karol Szymanowskit ezzel szemben erősen

    megihle@ék az impresszionizmus színjátékai, különösen Claude Debussy zenéje, amiről az 1915-ben

    keletkeze@ három „Mítosz” meggyőzően tanúskodik. Az impresszionisták közé tartozo@ Maurice Ravel is;

    az 1937-ben befejeze@ hegedűszonátájában azonban egészen más irányba fordult – Amerikába és a

    blues felé. Nincs olyan alkotó szellem, aki pusztán önmagából merítene; mindenkinek szüksége van

    inspirációra – még ha az idegen kertekből is származik.

    Ekaterina Frolova

    Szülővárosában, Szentpéterváron, Antonina Kazarina tanítványaként kezdte meg hegedűtanulmányait a

    konzervatóriumban. Később Bécsbe költözö@, ahol Michael Frischenschlager irányításával folyta@a

    tanulmányait a Zene- és ElőadóművészeV Egyetemen, posztgraduális képzés keretében. További

    ösztönzést jelente@ek számára a Zakhar Bron, Igor Oistrach és mások által vezete@ mesterkurzusok.

    Számos versenyen nyert díjat, többek közö@ a weimari Louis-Spohr-versenyen (1998), a moszkvai

    Csajkovszkij-versenyen (2002), a bécsi Fritz-Kreisler-versenyen (2010) és az Osaka InternaVonal Music

    CompeVVon rendezvényén (2012). Szólistaként Európában, Oroszországban és Kínában is fellépe@

    különböző zenekarokkal. Emelle@ akjvan ápolja a kamarazenét is, például Vesselin Stanev

    zongoraművésszel vagy az általa társalapíto@ Vienna Vision Trio zongoratrió tagjaként. 2015 óta a Bécsi

    Staatsoper Zenekarának tagja, 2018 óta pedig a Bécsi Filharmonikusoké is. Egy 1755-ben készült Nicola

    Gagliano-hegedűn játszik.

    Suggestions


    Győri Filharmonikus Zenekar Műsor: A. Bruckner: Négy kórusmotetta W. A. Mozart: Requiem, K. 626 50’ Közreműködik: Camilla Nylund - szoprán…

    Time and again, Budapest Bár delights the Müpa Budapest audience with their special performances and outstanding collaborators. On this occasion,…

    Warning! The basket time limit is about to expire!
    estimated time left:
    00:00

    item(s) in basket

    total:


    Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.





    © Minden jog fenntartva - MusicalInfo.hu 2006-2016