Korábbi nagysikerű mesedarabjai után a Magyar Nemzeti Táncegyüttes újabb kalandra hívja a gyermekeket: ismét a magyar népmesék, népzenei- és néptánc kincsünk csodálatos világába kalauzolja közönségét.
Herbert von Karajan – Szentkuthy Miklós
Lehunyt szemmel vezényelni meg bíborosi jelmezben áldást osztani, s csodált szent szörnyeteggé válni a nagyvilág koncertközönsége vagy a saját olvasótábor szemében. Vitalitás, karizma, rejtélyesség és misztifikáció - két életnagyságnál nagyobb példán.
A Szolnoki Szimfonikusok következő hangversenye a Zeneakadémia Nagytermében Romantikus történetek címmel kerül megrendezésre. Az együttes karmestere ez alkalommal Arlia Filippo.
A XVIII. század nemcsak a túlzó pompa, hanem a felfedezések kora is volt. Erről tanúskodik a német zeneszerző, Georg Philipp Telemann szvitje is, amely egyedülálló módon azért született, hogy különféle nemzetek zenéjét megmutassa a hallgatóknak. Ezen a hangversenyen az idősebb Scarlatti áriái is felcsendülnek Kristóf Réka szopránénekesnő előadásában, akinek munkásságában a régizene kiemelkedő helyet foglal el. Farkas Róbert karmester zenei körképe végül a nagy Bach zenekari szvitjével zárul.
A ROMANTIKA - Grieg, Dvořák és Csajkovszkij – a legnagyobbaktól a legnépszerűbb művek
Kezdő zenerajongóknak és haladóknak egyaránt ajánlott!
Egyórás, szünet nélküli koncert.
Külvárosi motelszoba. A középkorú Rolly és a huszonéves fia, Stevie, félelemben várják, hogy mi fog történni. Megbízta őket egy nagymenő bűnöző egy komoly feladattal, de ők nem követték pontosan a tervet. Itt elbújtak. Egyelőre nem tudják, hogy mit csináljanak, csak idegesen néznek ki az ablakon, és leszögezik, hogy amíg csak lehet, ebben a motelszobában kell maradniuk – különben elkapják őket és meghalnak. Phillie, a motel portása viszont bekopog, mert a szobát már két órája el kellett volna hagyni – ha Rolly és Stevie maradni akarnak, az plusz negyven dollár. Rollynak és Stevie-nek nincs plusz negyven dollárja… De elraboltak egy lányt, és most itt van velük a motel fürdőjében, megkötözve…
Mintha Cziffra Györgyöt hallanánk, amikor Fazil Say megfogalmazza művészi hitvallását: műfaji kötöttségektől függetlenül csak jó és rossz zene létezik. Nem meglepő, hogy 2008 óta az Európai Unió felkérésére a kultúrák közötti párbeszéd nagyköveteként tevékenykedik.
Az angol kormánypárt egyik képviselője az ellenzék egyik bombázójával csalja a feleségét, és valószínűleg nem is lenne ebből probléma, ha a hotelszoba ablakában nem találnának meg a randevú éjszakáján egy oda nem illő, meztelen férfi hullát… A képviselő a mindig ideges, de nagyon hatékony személyi asszisztensével próbálja megoldatni a helyzetet, de egy hulla mégiscsak egy hulla: a dolog elsimítása legalábbis időveszteséggel és további bonyodalmakkal jár – feltűnik a szerető férje, a képviselő felesége – és a hotel igazgatója sem segít túl sokat, ráadásul egy adott ponton még a hulla is táncra perdül…
Ha Kubára gondolunk, akkor biztos, hogy először mindenkinek a kubai szivar és a kubai zene az első, ami az eszébe jut. A mai napig a világ legismertebb táncai közé tartozik a rumba, a mambo, a salsa és a cha-cha-cha.
"Elkergetett a gazda, mert azt mondta, olyan kicsi vagyok, mint egy szem mazsola. És belőlem úgysem lesz soha tisztességes disznó!
- Tudod mit , te Mazsola? Maradj itt nálam! Úgy is mindig egyedül vagyok, s hacsak nem fúj erre a szél egy-egy újságlapot, bizony, sokat unatkozom magamban."
A régi ihletet ad az újnak, az új forma más minőséget teremt – a variációk izgalmas és értékteremtő játékával a Liszt Ferenc Kamarazenekar évek óta kiemelkedik a klasszikus zenei koncertek programkínálatából. Zeneakadémiai bérletük bővelkedik az újra értelmezésekben, az „ismerős, de mégis más” varázsát adó zenei változatokban.